Goodbye Hills, hello Cape Coast - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Merel - WaarBenJij.nu Goodbye Hills, hello Cape Coast - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Merel - WaarBenJij.nu

Goodbye Hills, hello Cape Coast

Blijf op de hoogte en volg Merel

28 Juli 2014 | Nederland, Groningen

Hoi lieve allemaal!!
Al twee weken voorbij! Ik weet nog niet of ik er blij mee ben.. De tijd gaat veels te snel om je alles te realiseren. Het geen dat ik me wel realiseer is dat het hier in Ghana (Akuapem Hills) denk ik altijd (voor hele lange tijd) arm/primitief/blijft zoals het nu is... Het is zo mooi om te zien hoe sommige kinderen met de kleinste dingen die wij eigenlijk weg willen gooien toch nog enorm veel lol kunnen hebben. We drinken hier bijvoorbeeld uit kleine vierkante plastic zakjes water, je opent het door het hoekje tussen je hoektand te doen en dan een stukje er vanaf te scheuren.

Vrijdagavond was de laatste avond in The Hills, eerst hadden we een farewell dinner en daarna hadden we onze laatste zelf georganiseerde feestje door de company op onze compklex. Het was geweldig. Ze maken zo leuk muziek met alles wat ze kunnen vinden... Afgelopen donderdag waren we naar een woodmarket geweest en hadden een heleboel een djambee gekocht dus daar gingen alle jongeren van het complex muziek opmaken. EN ZE DANSEN ZO GOED! Al vanaf dat ze kunnen lopen hebben ze het ritme om te bewegen op de muziek!

Sinds zaterdagmiddag zijn we in Cape Coast en ik (en vele anderen) missen de The Hills onwijs.... Het is t'e luxe hier.. haha. We wonen in een groot big huis met twee zussen die de guesthouse runnen. Ik slaap met zeven anderen op een kamer.
Ik mis de kinderen van op het complex, ik mis het onwijs lekkere eten van van de host family, ik mis de obroni castle, ik mis het primitieve, de bucket shower. Maar ik denk na een paar dagen ga ik het hier ook onwijs leuk vinden. Vind ik nu ook wel een beetje. Vanaf zaterdag hebben we nog niet zoveel gedaan, het was ongeveer 5,5uur rijden naar cape coast. Gisteren zijn we naar een heel vet park geweest waar we heel hoog op grote touwbruggen van boom naar boom hebben gelopen. Super vet.
Gistermiddag zijn we lopend een beetje cape coast doorgegaan en gisteravond het lekkerste avond eten gehad waar ik echt naar uitkeek; salade (!!!!) met ei (!!!!) en patatjes (!!!)

Gisteren ben ik ook benoemd als captain van de groep.. ik weet nog niet echt precies wat het inhoudt, maar ik voelde me wel vereerd haha.
Vanaf morgen gaan we elke dag werken in een weeshuis, daar hebben we zonet kennis gemaakt. Super leuk! 's ochtends gaan we daar verven en 's middags leuke activiteiten doen met de kinderen.

Ik vind het echt geweldig om jullie reacties te lezen! Zo lief! Oma, het is hier ongeveer 30 graden! Het voelt hier een stuk warmer aan dan in the hills! En Chris, geweldige reactie hahaha.

Dikek liefs!!

OHJA obroni! Obroni zeggen alle kinderen hier, en soms ook ouderen, als ze je zien en ze je naam niet weten. Super leuk.


  • 28 Juli 2014 - 18:43

    Judith:

    Super vet Merdel!! HEEEL VEEL PLEZIER! Ik kijk uit naar al je andere verhalen en avonturen die je te vertellen hebt! xxxx Judith

  • 28 Juli 2014 - 19:45

    Kayleigh:

    Nog heel veel plezier!

    X Kayleigh

  • 31 Juli 2014 - 16:33

    Oma En Opa Maters:

    Lieve Obroni!!!
    Wat fijn weer iets van je te vernemen (m.n. Opa was zeer in zijn nopjes ).Je zit nu dus in een iets comfortabeler omgeving wat ook weer wennen is. De vorige was geloof ik zeer boeiend. Hier ben je dus in rang gestegen van bouwvakker naar kapitein een hele vooruitgang hahahah!!!! Ben je niet ziek geweest van het vreemde eten? Wat je overigens wel lekker vond. Je zit al over de helft en zullen weer blij zijn als je weer thuis kom, we kijken er naar uit, jij ook een beetje?
    Héél veel liefs en knuffels van opa en opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 27 Juni 2014
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 73383

Voorgaande reizen:

12 Juli 2014 - 10 Augustus 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: